Camera Consultanților Fiscali este o organizaţie profesională de utilitate publică, persoană juridică fară scop lucrativ, cu patrimoniu şi buget propriu, cu sediul în municipiul Bucureşti, strada Alexandru Constantinescu, nr 61, Sector 1.
Camera Consultaţilor Fiscali este constituită din consultanţi fiscali, consultanți fiscali asistenți, societăți de consultanță fiscală, membri activi şi inactivi, înscrişi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală.
Camera Consultaţilor Fiscali asigură accesul la profesia de consultant fiscal, autorizarea activităţii de consultanţă fiscală precum şi organizarea si coordonarea acesteia.
Cadrul juridic pentru organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală ca activitate independentă este reglementat de Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitaţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Conducere şi Organizare
A fi lider la CCFiscali înseamnă a susține și a transmite inspiratie spre o calea de
urmat și a transforma viziunea în realitate. Liderii noștri sunt ca niste însoțitori
de bord pentru oamenii noștri, comunitățile noastre și profesia noastră.
urmat și a transforma viziunea în realitate. Liderii noștri sunt ca niste însoțitori
de bord pentru oamenii noștri, comunitățile noastre și profesia noastră.
Organele de Conducere
ale Camerei Consultanților
Fiscali
ale Camerei Consultanților
Fiscali
Conferința națională
Conferința națională este formată din consultanții fiscali și consultanții fiscali asistenți înscrişi în evidența Camerei cu drept de vot. Membrii Camerei cu drept de vot sunt consultanții fiscali și consultanții fiscali asistenți, care şi-au îndeplinit toate obligațiile față de Cameră, la termenele stabilite prin hotărârile acesteia.
Conferința este ordinară sau extraordinară. Conferința ordinară se întruneşte anual, iar conferința extraordinară poate fi convocată la cererea Biroului permanent, la cererea a cel puțin două treimi din numărul membrilor Consililului Superior, ori la cererea unei cincimi din numărul membrilor Camerei cu drept de vot.
Conferința este ordinară sau extraordinară. Conferința ordinară se întruneşte anual, iar conferința extraordinară poate fi convocată la cererea Biroului permanent, la cererea a cel puțin două treimi din numărul membrilor Consililului Superior, ori la cererea unei cincimi din numărul membrilor Camerei cu drept de vot.
Conferința ordinară are următoarele atribuții principale:
a) dezbaterea şi aprobarea raportului anual de activitate al Consiliului superior;
b) dezbaterea, aprobarea sau modificarea situațiilor financiare anuale ale Camerei;
c) dezbaterea raportului Comisiei de auditori statutari privind gestiunea financiară
d) aprobarea execuției bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exercițiul financiar încheiat;
e) aprobarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exercițiul financiar următor;
f) aprobarea programului de activitate al Consiliului superior;
g) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Consiliului superior;
h) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Comisiei de auditori statutari;
i) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Comisiei de apel;
j) exercitarea altor atribuții prevăzute de lege sau de regulament.
a) dezbaterea şi aprobarea raportului anual de activitate al Consiliului superior;
b) dezbaterea, aprobarea sau modificarea situațiilor financiare anuale ale Camerei;
c) dezbaterea raportului Comisiei de auditori statutari privind gestiunea financiară
d) aprobarea execuției bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exercițiul financiar încheiat;
e) aprobarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exercițiul financiar următor;
f) aprobarea programului de activitate al Consiliului superior;
g) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Consiliului superior;
h) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Comisiei de auditori statutari;
i) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Comisiei de apel;
j) exercitarea altor atribuții prevăzute de lege sau de regulament.
Consiliul superior
Consiliul Superior are în componența sa 15 membri care sunt aleși în cadrul Conferinței ordinare pentru o perioadă de 5 ani.
Biroul permanent al Consiliului Superior
Biroul Permanent este format din președinte, prim-vicepreşedinte și 5 vicepreşedinți.
Activitatea executivă a Camerei se realizează în baza hotărârilor Conferinței naționale, hotărârilor și deciziilor Consiliul superior al Camerei, deciziilor Biroului permanent al Consiliului superior, ordinelor Președintelui Camerei, în condițiile legii și în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare al CCF.
Activitatea executivă a Camerei se realizează în baza hotărârilor Conferinței naționale, hotărârilor și deciziilor Consiliul superior al Camerei, deciziilor Biroului permanent al Consiliului superior, ordinelor Președintelui Camerei, în condițiile legii și în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare al CCF.
Sub coordonarea Președintelui Camerei, activitatea executivă a CCF se realizează prin aparatul său executiv format din:
Directorul executiv
Directorul executiv adjunct
Direcția de servicii interne (DSI)
Direcția de învațământ (DI)
Direcția de servicii pentru membri (DSM)
Direcția de monitorizare, control şi competență profesională (DMCCP)
Direcția juridică, etică profesională și Secretariatul Consiliului superior (DJEPSCS)
Direcția de reprezentare națională şi internațională (DRNI)
Directorul executiv
Directorul executiv adjunct
Direcția de servicii interne (DSI)
Direcția de învațământ (DI)
Direcția de servicii pentru membri (DSM)
Direcția de monitorizare, control şi competență profesională (DMCCP)
Direcția juridică, etică profesională și Secretariatul Consiliului superior (DJEPSCS)
Direcția de reprezentare națională şi internațională (DRNI)
Protocoale
de colaborare
de colaborare
Protocoale privind recunoașterea reciprocă a cursurilor de pregătire profesională
– Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR);
– Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizați din România (ANEVAR);
– Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR);
– Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizați din România (ANEVAR);
– Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR);
– Institutul Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I);
– Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS).
– Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS).
Protocoale de colaborare cu societăţi multinaţionale de consultanţă fiscală
– PricewaterhouseCoopers;
– Deloitte;
– KPMG;
– Ernst & Young.
– Deloitte;
– KPMG;
– Ernst & Young.
Protocoale de colaborare cu mediul universitar în vederea organizării de studii masterale în domeniul fiscal
– Academia de Studii Economice din București – Facultatea Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori – Programul de master “Fiscalitate”
– Universitatea Titu Maiorescu din București – Facultatea de Finanţe -Bănci, Contabilitate şi Administrarea Afacerilor – Programul de master “Fiscalitate și Politici Financiare”
– Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca – Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor – Programul de master “Fiscalitate”
– Universitatea Titu Maiorescu din București – Facultatea de Finanţe -Bănci, Contabilitate şi Administrarea Afacerilor – Programul de master “Fiscalitate și Politici Financiare”
– Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca – Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor – Programul de master “Fiscalitate”
– Universitatea de Vest din Timișoara – Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor – Programul de master “Fiscalitate și Consultanță Fiscală”
– Universitatea Danubius din Galați – Facultatea de Științe Economice – Programul de master “Gestiunea financiară a afacerilor în spațiul european”
– Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia – Facultatea de Științe Economice – Programul de master “Fiscalitate și management financiar”
– Universitatea Danubius din Galați – Facultatea de Științe Economice – Programul de master “Gestiunea financiară a afacerilor în spațiul european”
– Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia – Facultatea de Științe Economice – Programul de master “Fiscalitate și management financiar”
Protocoale de colaborare cu mediul de afaceri
– Camera de Comerţ şi Industrie a României;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad;
– Camera de Comerţ şi Industrie Argeş;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Botoşani;
– Camera de Comerţ şi Industrie Braşov;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Buzău;
– Camera de Comerţ şi Industrie Cluj;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad;
– Camera de Comerţ şi Industrie Argeş;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Botoşani;
– Camera de Comerţ şi Industrie Braşov;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Buzău;
– Camera de Comerţ şi Industrie Cluj;
– Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Giurgiu;
– Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi;
– Camera de Comerţ şi Industrie Mureş;
– Camera de Comerţ şi Industrie Prahova;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Satu-Mare;
– Camera de Comerţ şi Industrie Suceava
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Giurgiu;
– Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi;
– Camera de Comerţ şi Industrie Mureş;
– Camera de Comerţ şi Industrie Prahova;
– Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Satu-Mare;
– Camera de Comerţ şi Industrie Suceava
Legislatie CCF
Legislaţia care reglementează activitatea și Hotărârile Camerei și ale
Consiliului Superior
Consiliului Superior
Legislaţia care
reglementează
activitatea
Află mai multereglementează
activitatea
Hotărârile Camerei
şi ale Consiliului
Superior
Află mai multeşi ale Consiliului
Superior